onsdag 22 september 2010

Torka...

Har en rejäl skrivtorka nu så jag tänkte bara skriva otroligt kort vad vi gjort på slutet.
Sommarens träning har gett en del resultat om man säger så.

För tre helger sen så åkte vi ner till Norrtälje-trakten för att medverka på en spanielkurs. Lisbeth Bodén som vi tidigare haft på jaktinternat för spaniels stod som värd. Under den helgen fick vi prova en massa roliga saker. Dummie på lina, jaga i grupp plus att Java fick stöta riktig fågel för första gången i sitt liv. Detta gjordes med blandade resultat, men jag måste erkänna att Java skötte sig långt mycket bättre än sin Husse. Jag missade två av 4 ggr som hon stötte fågel på grund av att jag var på fel plats vid rätt tillfälle....eller hur man säger :) Superrolig helg var det med superservice och trevligt umgänge.

Helgen efter det så var det dags för Grundprov och sedan ett andra försök att klara vattenprovet. Proven var i Matfors. Java ,som utvecklas nåt grymt i sommar, klarade grundprovet och var sååååå nära att klara vattenprovet. Hon vände tyvärr tillbaka när hon simmat ut till vasskanten istället för att simma ca5 meter till ut i vattnet där fågeln låg. Två gånger gjorde hon likadant....men sen fick jag ge upp.

Hade även tänkt ställa upp Java i nybörjarklass på jaktprov som går av stapeln i Luleå den 9-10 oktober, men jag valde att avstå. Vi ska istället prova på riktig jakt nu i helgen. Det ska bli riktigt riktigt spännande och kan gå hur som helst :)

Vi ses!

1 kommentar:

  1. Wow!
    Väntar med spänning på att höra hur det går på jakten för er! Håller tummarna att det blir bra lägen för er båda!

    SvaraRadera