söndag 21 mars 2010

Rutiner

Morgnar kanske inte är min absoluta höjdpunkt på dagen då jag är väldigt morgontrött. Just därför har jag, för att se till att jag verkligen kommer upp, ställt alarmet både på telefonen och klockradion.

Java har nu fått till en egen lite morgonrutin, utefter mina trötta vanor. När min telefon börjar ringa, då vaknar Java också. Hon sätter sig upp och håller lite koll på mig. Hon verkar tänka: "Kanske öppnar han ett öga och då måste man ju vara beredd". Hon sitter där och avvaktar tills den riktiga tutan går igång. Klockradion låter varken vackert eller lågt.

Det är nu Java sätter igång sitt arbete. Hon hoppar upp med framtassarna på mig och slickar mig i örat för att sen stå och studera mina rörelser. Minsta lilla vink från mig att jag ska kliva upp, ja då ser hon till att jag verkligen vaknar. Jag frågar om hon är hungrig och vill ha mat - Java sticker som ett skott till köket.

Efter frukosten då infinner lugnet sig i lägenheten. Då lägger Java sig på sin plats och njuter. Nu är det inte bråttom till någonting. Jag trivs bättre här, på fällen, ser hon ut att tycka.

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Jaa, det är typsikt! Se till att en annan kommer upp, för att sedan lägga sig tillrätta och själv ta sovmorgon!

    SvaraRadera
  2. Det där såg då ut som en härlig plats att ligga på när man fått upp husfolket ur den varma sängen :-) häls Marie Diesel & Tim

    SvaraRadera