måndag 22 mars 2010

Sooool

Äntligen en kanondag. Fick förfrågan från alla mina tre gudbarn om jag ville följa med dem ut på olika saker. Eftersom min äldsta guddotter frågade först så blev det mitt val.

Jag och Java åkte ut till Patric och Emilia som för dagen var hundvakt till Julia, mina föräldrars Cocker spaniel. Eftersom de bor bara ca 100 meter från storsjön så gick vi dit ner. Som vanligt när det är fint väder så är det massor med folk ute. Medvinden går ju förbi alldeles där utanför också, nedanför Frösö sjukhus som jag fortfarande kallar det.


Patric och Emilia hade med sig korv med bröd och gott tillbehör. Jag hade köpt en köttbullsmacka och hade även tagit med mig kaffe. Jag njöt i fulla drag av att sitta där på liggunderlaget.

Java var på lekhumör så jag passade på att testa hennes frisbees som jag köpte när jag var på Hundcampus. Java sprang gladeligen och hämtade varje gång jag kastade. Då blir man nöjd. Tyvärr kunde jag inte vara kvar där så länge eftersom jag skulle spela innebandymatch kl. 14:00 (vilket jag inte var så sugen på). Men men, vi fick ju en stund ute i solen i alla fall.

Ja jag vet ju att apporten fungerar. Nu är det "bara" att träna in Java på fågel. Som tur är så har Java bra kontakter. Hennes syster Easy har en matte som ville bli av med några fåglar (ripa och fasan tror jag visst att det var). Kanonbra för oss eftersom jag funderat var jag skulle få ta på det. Så vilken dag som helst så ska vi tina upp dem och träna. Tror det kommer bli en kul vår det här :)

1 kommentar:

  1. Vad roligt att ni också har skaffat er en blogg!Det är kKul att kunna läsa om Elbas syster! Jag tycker mig ana att det finns vissa likheter mellan systrarna.
    Lycka till med fågelapporteringen! På Hundcampus apporterade Java jättefint! Det var riktigt roligt att se!

    SvaraRadera