tisdag 10 maj 2011

Vega i stugan för första gången

Ja då har jag haft mina två "valpdagar" (läs pappadagar) hemma från jobbet. Hade ju grym tur med vädret och begav mig därför till stugan med pappa, hans hund Julia och så klart Java och Vega.

Java har i princip ignorerat Vega första två dagarna och har undrat vad det är för en parvel egentligen. Vega gör från sitt håll allt för att visa att nu är jag här :)

Idag hittade Java ett ben i skogen från när vi var här förra året. Hon älskar att tugga på de där benen. Och när det gäller sådana saker så brukar hon visa att hon vill ha dem själv. Vega smyger dit, Java morrar lite försiktigt var på Vega direkt lägger sig spikrak på rygg. Fungerar ju klockrent det här tänker jag. Vega provar igen och igen och igen. Tillslut så ligger Vega och gnager på samma ben som Java. Jag kände på mig att Java skulle ge Vega sin första uppfostran, så jag tog fram telefonen och filmade.


1 kommentar:

  1. Vilken liten plutta!!! Det är inte lätt att vara liten alla dagar :)

    SvaraRadera