söndag 28 augusti 2011

Blåbärsplockning och piptest

I helgen var vi ute på Andersön. Grymt skönt att ha hundarna lite lös. Hade inte planerat det, men när vi strosade omkring där på ön så hittade vi massor med blåbär. Jag gav Java några blåbär och efter det så behövde hon ingen hjälp mer. Hon gick omkring där i blåbärsriset och åt blåbär för fulla muggar. Riktigt roligt att se :)


När jag ändå var där ute i skogen och Vega sprang omkring i närheten hela tiden så ville jag (kunde inte hålla mig) testa om hon reagerade när jag visslade med pipan. Jag blev faktiskt väldigt nöjd. Vi har ju knappt tränat. Ser lovande ut inför framtiden.



3 kommentarer:

  1. Visst är det kul att se när hundarna plockar blåbär på egen hand (tass) :D

    SvaraRadera
  2. Vilken liten goding hon är! Det är kul med bärplockande hundar :) Elba lädre sig att det var enklare att ta dom direkt ur hinken hon ;)

    SvaraRadera
  3. Ja men det lät ju smartare att ta från hinken ;)

    SvaraRadera