tisdag 13 april 2010

På rymmen!

Som vanligt på måndagar så är det jag som har stängningen på jobbet. När det var 3-4 barn kvar vid 16:45 så ser jag en hund som strosar omkring utanför fönstret. Såg lite tilltufsad och sliten ut och svepte över gården som att den sökte efter mat. Vi såg ingen ägare i närheten så en kollega ringde polisen och berättade att vi sett en "Herrelös" hund. De antecknade och tackade för att vi ringt.

När jag c:a en halvtimme senare skulle åka hem så fick jag syn på den igen. Den var uppe på en lastkaj i området. Jag körde bilen dit och parkerade nedanför, men hunden hoppade ner och sprang vidare. Den var skygg och sprang med svansen mellan benen. Efter en stund så lyckades jag få tag på den och när jag öppnade bakluckan på bilen så bara flög den in och gjorde sig hemmastad.

Tog med mig hunden till polishuset och plingade på så de kunde ta hand om den. Har inte hört något idag om vad som hänt, men ringer väl själv imorgon och hör efter om inte de hört av sig. Man vill ju att den ska få komma hem.

Hoppas man gjorde någon lycklig.

Det var en hund av rasen Breton, som ser ut så här. Men den var lite mer svullen och tilltufsad än hunden på bilden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar