tisdag 27 juli 2010

Hederspris

Idag åkte jag och Java iväg till Bensjö, Bräcke, för att Java skulle gå sitt andra öppenklass-spår. Jag var riktigt nervös den här gången för jag hade ingen aning om hur det skulle gå. Plus att det var en ny domare den här gången.

Java började lite försiktigt med fick upp farten efter ett tag. Det enda som man kan klaga på är jag som inte alltid berömmer eller ser allt bra som Java gör. Men det kommer väl mer och mer framöver får man väl hoppas :)

Java löste spåret galant och jag missade att hon stod och visade var klöven var på slutet. Den satt ju fast så hon kollade på mig så att jag skulle förstå att man kan ju inte ta den om den sitter fastknuten i ett träd. Ja...ibland är man blind.

Hade inte en aning efter vi gått klart spåret om vilken bedömning Java skulle få. Man litar ju blint på hennes nos där i skogen och har ingen aning själv om var spåret går.

Java fick 1:a pris och HEDERSPRIS med domarens motivering:


En spårnoga tik som visar upp ett utmärkt spårarbete i noggrannhet och tempo. Mycket väl förd.

Gissa om man var nöjd när man åkte därifrån :)

1 kommentar: