lördag 22 maj 2010

Cykelträning

Ja nu kör vi hårt inför Beach 2010 jag och Java så cykeln har åkt fram. Nä då, Java har känts väldigt seg  på slutet och jag har misstänkt att hon varit skendräktig, så nu har vi dragit ner lite på maten och motionerar mer. Jag löper med henne ett par gånger i veckan och har nu precis börjat med cykelträning också.

Nu har vi ju inte kommit till det skedet där Java cyklar själv än, så hon får än så länge springa bredvid. Tanken från min sida är att hon ska få upp lite kondition och fart till en eventuell jakt eller åtminstone grundprov i höst. Men det är mycket annat som ska stämma då också. Jag är ju rätt lat dagligdags och tar allt som oftast bilen dit jag ska. Som tur är så har Maria varit duktig att cykelträna Java så det är en fröjd att vara ute med henne. Java tycker det är jättekul.

Var inte helt lätt att fota samtidigt som jag höll i Java och cyklade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar