tisdag 18 maj 2010

Jaktinternat

Ja då har det gått några dagar sen vi kom hem efter Jaktinternat årgång 2 i Sanne, Hackås. I år hade vi besök av Lisbeth Bodén som själv haft både welsh och jaktspringer. Idag så har hon två stycken  pointrar som hon tävlar med.

Hade tänkt att vänta några dagar innan jag skriver ner något här på bloggen. Kan ju vara bra att smälta intrycken lite.

Nu när det gått några dagar så vet jag fortfarande inte vad jag ska skriva. Det har varit 3 fantastiska dagar måste jag säga, med bra instruktör och vårt härliga spanielgäng som är så gott som intakt sedan vi hade internat förra året. Har fått testa Java i alla slags former och all slags terräng. Jag har upptäckt att vi har en hel del att träna på, samtidigt som jag även blev positivt överraskad av henne. Java har under helgen apporterat sin första hare, det var riktigt kul att se då hon tidigare inte velat ta vilt. Nu ville hon inte lämna ifrån sig haren :)

Vet som sagt inte vad jag ska skriva om helgen. Det är så mycket intryck så att jag inte vet var jag ska börja. Det jag kan säga är att mitt intresse har väckts ordentligt sedan helgen och jag är fast besluten att jag ska se till att jag och Java kommer att kunna jaga tillsammans. Vi ska nu framöver träna främst på två saker.
Apport:

Att Java apporterar i alla lägen och inte bara när hon vill eller när det är något hon gillar.

Sätta sig snabbt på visselsignal och uppflog:

Där har vi långt kvar. Men ser efter bara ett par dagar nu en liten skillnad. Java är lite seg när det gäller sådant.

Utöver detta kommer vi löpträna tillsammans och även cykelträna. Har vi tur så kanske Javas fart kommer också.

Ja ni kanske inte blev så mycket klokare om vad helgen innehöll...men KUL var det!!! :)

Får se om jag kan få tag på någon bild från Inger som jag kan lägga in senare.

1 kommentar:

  1. Låter som ni har haft ett par riktigt roliga dagar :-) Lycka till med jakt träningen framöver. Hälsningar Marie, Diesel och Tim

    SvaraRadera