tisdag 21 juni 2011

Gäss

Ja idag var det dags för lite träning av vattenapportering. Tränade dock inte på Gäss så som rubriken vill påtala. Nä idag var det fullt med vita gäss på Storsjön. Blåste och regnade så hälften varit nog. Hittade ett lite lugnare ställe att träna på nere vid Minnesgärdet där jag kunde träna i skydd av en brygga.

Java flög ut som vanligt när jag kastade dummien ut i vattnet. Men när hon kommer tillbaka så ska hon släppa den både när hon kommit upp ur vattnet och även innan hon ska lämna den till mig. Hon kommer ju fram med den till slut, men jag får be henne om apporten flera gånger.

Idag var det så kallt så Java gick på tre ben när hon kom upp ur vattnet. Så idag har jag förståelse för att det inte gick så som det borde. Men vi fortsätter och kör på ;)

Ja just det....Morris var med också. Han var superduktig även på det här momentet. Java kommer få en superkul träningskompis som redan är bättre än Java på vissa moment. Kul att se! Bra att man själv kan sporras lite extra.

Java simmar i det kalla vattnet

Morris på väg att lämna över apporten till Maria

3 kommentarer:

  1. Haha, du får nämna att Morris va med, men inte hur duktig han va ;) Lagom e bäst!!
    Nä, men de va ju jätteduktiga, jag hade aldrig hoppat i o hämtat nån jädra tygrulle i det där vädret, den saken är klar!!

    SvaraRadera
  2. Ok...skriver lite om Morris då..fast fick med att han var duktig ändå ;)

    SvaraRadera
  3. Brrr! Det känns genom datorskärmen hur kallt ni hade. Bra jobbat som tränar iallafall!

    SvaraRadera