lördag 25 juni 2011

Jaktmaskin!!!

Ja som alla vet så har jag ju införskaffat en hund som ska vara något av en jaktmaskin. Totalt orädd och med full fart i skog och mark. Inget sägs kunna stoppa en riktig jaktspringer. Precis så har jag känt nu de här veckorna Vega varit hos mig och Java. Hon har ju fart som en speedad kanin och totalt utan hämningar. Lägenheten kan vissa dagar, i Vegas ögon, vara en Velodrombana där hon nästan flyger fram för att sedan vända håll i  luften mot mina korgstolar som står där. MEN......

....jag har hittat något hon är rädd för!!!!

I bakgrunden ser ni Vega sittandes vid trappen . Vägrar komma i närheten...

...av den HEMSKA gräsklipparen!!!

Som ni ser på den nedre bilden så finns det en annan som är totalt orädd och snarare älskar att "klippa gräs". Java går långa stunder bakom mig när jag klipper gräsmattan (läs djungeln denna gång) i stugan. Hon är en trogen följeslagare. Varje gång jag stannar till så kommer hon fram och markerar att hon nog är kvar här bakom mig :)

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Hon kanske tror att det är en hundtrimmer... Bäst att hålla avståndet alltså. Så liten som hon är kan hon ju försvinna in under och bli trimmad attans fort, om hon inte passar sig.

    SvaraRadera
  2. Ja det kanske var det hon trodde att det var :)

    SvaraRadera