söndag 1 januari 2012

Äntligen kan jag "koppla av". Gott Nytt År!!!

Ja då var det sista dagen på året 2011. Hur kan man avsluta det på ett bättre sätt än att umgås med nära och kära. Jag umgicks med i alla fall delar av min familj och det var supertrevligt med en lugn kväll med massa mys och god mat.

Fick uppleva ett HALLELUJAH-MOMENT igår när jag var ute på långpromenad. Vega slutade att dra i kopplet . Ja nu vet jag ju inte om det är för alltid, men känslan säger mig att hon är där nu, att hon förstår att hon inte ska dra. Så som hon har kastat sig hit och dit. Varenda löv, pinne, kotte, ja you name it....som kom i vägen....ja då har Vega kastat sig för att ta det. Många tillfällen man varit nära att bryta ihop för att man inte ser något hopp. Vad än jag gjort så har hon dragit, eller dragit, hon har kastat sig så man ibland trott att armen lossnat från sina fästen. I somras hade jag sår i händerna efter kopplets nötande av hennes beteende. Och så en dag händer det bara (med hjälp av promenadsällskap bör tilläggas). Tur man kan ta hjälp av andra när man själv kört fast.

Lycklig!! Och vilken skön början på det nya året vi kommer få med många långa promenader!!


GOTT NYTT ÅR MINA VÄNNER :)

Java, Othello och Vega som i jul, när de kunde springa ute ensamma för glatta livet i Lermon, satte sig på farstubron och väntade på att få komma in istället.

4 kommentarer: