tisdag 10 januari 2012

Premiär i skidspåret med Vega

Ja nu först blev säsongens premiär i skidspåret. Räknar inte direkt dagen vi var på toppjakt :)

Åkte ut på Rödön för att åka med Pether. Med mig hade jag även Java och Vega. För Vega var det ju första gången så det var väldigt intressant att se hur det skulle gå. Nu har ju Vega blivit så duktig på slutet (förutom att strunta i att bita sönder saker) så jag struntade till och med i kopplet.

När vi väl kom ut så var det perfekt väder. - 5 grader och nypreparerade spår. Äntligen lite skidor. Vega sprang,  efter att jag visat precis i början, hur bra som helst. Hon sprang precis bredvid mig eller snett bakom på höger sida utanför spåret. Hon blev lite rädd för Pether någon gång när han svischade förbi henne i nerförsbackarna vilket gjorde att hon sen tvärstannade i varje nerförslöpa sen ett tag för att släppa iväg oss. Men hon slutade med det så småningom. Java har ju varit med mycket så hon kan ju det här. Hon hade dock en tendens att springa i spåret bakom mig hela tiden. Detta får jag nog ta på mig lite själv då hon gjorde det för att undvika snö och is i sina vildvuxna tassar. Ska trimma dem till nästa gång så blir det nog bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar