lördag 21 januari 2012

Krimen

Java har under 1-2 veckors tid mått lite dåligt, varit lite krimen. Hon har kissat mer än vanligt. Någon dag nästan hela tiden. Hade ett besök hemma en dag och då brukar jag låta hundarna ligga plats så att de inte kastar sig på den som besöker. Java pep lite när hon låg där, men jag tänkte att hon bara var ivrig att hälsa. Helt plötsligt kliver hon upp och har kissat ner fällen hon ligger på totalt :(

Hon har också gått ner ganska mycket i vikt samtidigt som hon har varit lite segare än vanligt kan jag uppleva.

Tog beslutet att i måndags besöka veterinär hos Eyra. Det första man skulle göra när man kom dit var att ta ett kissprov. Jaha, hur gör man det på beställning tänkte jag. Ja ta den här pottan och så går du ut med henne sa de. Ja vi gick ut och promenerade och promenerade, men Java var visst inte kissnödig. Så efter att ha gått runt där utanför i 30-40 minuter så blev jag inkallad. Vi fick göra det där provet på lunchen istället och komma in med ett kissprov senare. Java fick också ta ett blodprov när vi var där för att verkligen kunna säkerställa ifall det är något eller vad. Fick även rådet att ge Java ett extra mål mat innan hon lägger sig. Detta eftersom man förbränner mycket sämre på natten när man sover.

Veterinären ringde senare på dagen och sa att kissprovet  inte visade något fel. Men att hon låg lite lågt på antal vita blodkroppar.
Idag lördag så känns det inte som att det är något problem med Java. Hon mår jättebra och har gått upp över 1 kg igen. Känns jätteskönt. Men vi åker tillbaka på måndag och tar ett blodprov till för att verkligen se så att något inte är fel.

 Ok jag poserar väl då om du tjatar

Shit vad det låter från de andra hundarna (Java lyssnar)

Har nu fått tillbaka provsvaret och Java är hur frisk som helst. Skönt att höra :)

1 kommentar: